Kada je pravo vrijeme da investirate u robot za zavarivanje?
Kada imate proizvodni pogon, ponekad je teško znati kada je pravo vrijeme za dodavanje robotiziranog zavarivanja u vašu proizvodnju. Možda se pitate: Kako znati kada je vrijeme za promjenu? Kako možete opravdati trošak? Evo što biste trebali uzeti u obzir prilikom donošenja odluke:
Razlozi za kupnju robotskog sustava za zavarivanje mogu biti brojni, ali treba znati prepoznati one važne.
Evo nekoliko pitanja koja si možete postaviti o vašem poslovanju:
- Je li došlo do smanjenja broja dostupnih kvalificiranih zavarivača u vašem području zbog većih stopa zaposlenosti ili migracija?
- Povećavaju li se satnice zbog povećanih životnih troškova?
- Želite li proizvoditi predmete koje prosječni zavarivač teško može učinkovito zavariti?
- Jeste li zbog ograničenih proizvodnih kapaciteta nesposobni prihvatiti sve poslova koje zaista želite ili trebate?
Ako su odgovori na ova pitanja da, to je znak da ste dobar kandidat za implementaciju robotskog zavarivanja. Sve manji broj kvalificirane radne snage jedan je od razloga zašto mnoge tvrtke prelaze na robotizaciju. Prema statistikama američkih istraživanja koje su slične trendovima u Europi, pretpostavka je da će do 2024. u industriji nedostajati oko 400 000 zavarivača. Za to postoji nekoliko razloga: stariji zavarivači odlaze u mirovinu, a mladi ljudi koji tek ulaze u radnu snagu uglavnom ne biraju proizvodne poslove. Drugi razlog je što relativno puno zavarivača bira posao u državama zapadne Europe, pa radna mjesta u Hrvatskoj ostaju prazna. Neke tvrtke koje se bave zavarivanjem podržavaju tehničke škole i usmjeravanje učenika u posao zavarivanja no školovanje za mlade zavarivače traje najmanje pet godina.
Sljedeće pitanje na koje se trude odgovoriti tvrtke koje se odluče na robotizaciju je: Kako možemo opravdati trošak robotizacije? Čak i kad osjetite da je vrijeme da vaša tvrtka isproba robotsku automatizaciju, početni trošak može vas obeshrabriti. Strah od visoke cijene sprječava mnoge ljude čak i na pomisao na kupnju robota. No, umjesto da se odluka donese na temelju cijene novog dijela opreme, važnije je razumjeti povrat ulaganja te kupnje. Ručni rad je daleko najveći trošak za proizvodne tvrtke te se na taj način gomilaju troškovi. Kod kupovine robota, u većini slučajeva se robot sam otplaćuje troškovima uštede rada za otprilike 24 mjeseca.
Zbog svih navedenih razloga opravdano je razmišljati o kupnji robota i odlučiti se na robotizaciju vaše proizvodnje. Kako bi vaše poslovanje bilo uspješno i ekonomično, važno je znati kada treba uložiti u robot za zavarivanje. Korištenjem ovdje danim podacima možete donijeti dobru odluku i potkrijepiti je činjenicama. Ako ste spremni istražiti svoje mogućnosti robotskog zavarivanja, vrijeme je da stupite u kontakt s našim stručnjacima.